Masz w zespole handlowców / doradców, którzy sprzedają dużo poniżej swoich możliwości? Może słabiej niż średnia sprzedaż zespołu? Albo po prostu co miesiąc, co kwartał zajmują ostatnie miejsca w rankingach sprzedaży?
Czasami na zmotywowanie ludzi, o których wiesz, że mogą pracować lepiej, efektywniej, osiągając dużo lepsze wyniki pracy, brakuje Ci pomysłu.
Czasami czujesz się być może bezradny, pytając sam siebie, “Co jeszcze mogę zrobić?” dziwiąc “Tyle razy jej mówiłem – więcej telefonów, więcej spotkań z klientami” albo wściekając się “Mam tego dość, jak tak dalej pójdzie – zwolnię go”.
Zanim to zrobisz, zapytaj sam siebie, co zrobiłeś dla człowieka, za którego odpowiadasz, być może go osobiście zrekrutowałeś – obiecując wysokie prowizje za wyniki sprzedaży.
Co zrobiłeś, żeby go / ją wesprzeć, uwolnić od strachu przed odmową, od obawy przed porażką?
Jak dużo czasu poświęciłeś na wspólną pracę? Odsłuchując rozmowy z klientami? Uczestnicząc w spotkaniach?
Ile razy otrzymała od Ciebie konstruktywną informację zwrotną, dzięki której mogła szybko zweryfikować swoje działania?
Kiedy pochwaliłeś człowieka, z którego wyników pracy jesteś niezadowolony? Na ile to możliwe, że nie było za co go pochwalić?
Czy patrząc sobie w oczy możesz szczerze powiedzieć, że już Nic nie możesz zrobić, bo wyczerpałeś wszystkie możliwości, jakie masz będąc Menadżerem?