Czasy pańszczyzny ciągle żywe

20
Aug
2017
Posted by: basia  /   Category: Sprzedaż   /   No Comments

Praca w sprzedaży i obsłudze klienta łatwa nie jest. Oczywiście jest satysfakcjonująca, często dająca świetne pieniądze, możliwości doskonalenia swoich umiejętności, które poprawiają jakość życia nie tylko zawodowego ale też prywatnego.
 
Ale zbyt rzadko oceniając ludzi z Działów Sprzedaży i Obsługi Klienta, porusza się kwestie dotyczące klienta w kontekście Jego zachowania, etyki, sposobu komunikowania się, szacunku do doradcy / sprzedawcy. Ba, podczas większości szkoleń tak gloryfikuje się rolę klienta, że nie uczy się przedstawicieli firm, jak radzić sobie z klientem bez osobistego nadużywania siebie samego w procesie sprzedaży i obsługi.
 
Prowadzi to często do wynaturzeń z czasów pańszczyźnianych, swoją drogą – ciekawe, ile gotowości do wchodzenia w rolę pan – chłop płynie w naszych genach?
Wygląda na to, że dużo, ponieważ ten scenariusz jest odtwarzany w relacjach B2B, B2C naprawdę często.
XXI wiek od prawie 20-u lat a te archaiczne schematy nadal żywe i mają się nad wyraz dobrze.
Sprzedawcy – czas to zmienić!
Jak? Asertywnie i świadomie, budując jednocześnie marvelous customer experience. Łatwe to nie jest, podobnie jak i sama praca z klientem i mnóstwem wyzwań, jakie się z tym wiążą, ale możliwe. Temu również służy Coaching.

 

No Comments